Причини виникнення аквапланування і слешпленінгу:
- Пляма контакту не встигає очищатися
- Зчеплення втрачається
- Автомобіль заносить
З цієї статті Ви дізнаєтесь:
Аквапланування і слешпленінг - це проблеми, при яких автомобіль втрачає свою керованість під час водіння на мокрій або слизькій дорозі. Між шинами і дорожнім полотном з'являється водяний клин, завдяки якому автомобіль починає ковзати або «спливати». Якщо ковзання відбувається на водяній плівці - то це ефект аквапланування, якщо на сльоті, каші – слешпленінг.
Причини виникнення аквапланування і слешпленінгу:
Акваплануванню сприяють такі чинники:
Вибираючи шини, обов'язково звертайте увагу на маркування. Один з показників європейської маркування - це рейтинг шини в гальмуванні на мокрій дорозі. Оцінюються шини за шкалою, де найвищий показник позначений буквою «А», а найменший - буквою «F».
Зверніть увагу, що з 7 зазначених в шкалі букв для легкових шин літери «D» і «G» не використовуються.
Чим вище швидкість автомобіля, тим довше його гальмівний шлях в разі екстреного гальмування. Тому дуже важливо, щоб шини могли оперативно виводити вологу з робочого плями.
Визначити приблизну довжину гальмівного шляху можна за рейтинговою шкалою, вказаною в маркуванні. Гальмування літніх шин в рамках тексту починається на швидкості 80 км/год. Різниця між шинами класу «А» і класу «F» приблизно 18 метрів. Наочно довжина гальмівного шляху у шин різних класів представлено на зображенні нижче.
Найкращим чином з ефектом аквапланування здатні впорається дощові шини.
Знизити ризик аквапланування здатні дощові шини. Ідея створення шин, здатних справлятися з ефектом акваплангірованія, з'явилася приблизно в 70-х роках. Це було пов'язано з виникненням самого поняття «авкапланірованіе», появою потужних, швидкісних автомобілів і більш рівного і гладкого дорожнього покриття.
У масовий продаж такий клас шин надходить лише на початку 90-х років. Першим шинним виробником стала компанія Goodyear.
ВІДМІННІСТЬ
ДОЩОВИХ ШИН ВІД ЗВИЧАЙНИХ
Відрізняються дощові шини від інших покришок характерним елементом - глибоким гідроевакуаціонним каналом, як би розділяє шину на дві частини.
Також від центрального окружного каналу до країв відходять косі поперечні канавки, що створюють стрелообразний спрямований профіль протектора. Такий дизайн дозволяє оперативно звільнити пляма контакту від великої кількості води.
МІНУСИ
ДОЩОВИХ ШИН
Варто пам'ятати, що при ефективному опорі акваплануванню дощові шини будуть поступатися звичайним літнім моделям в інших показниках (комфорт, плавність ходу, шумообразование).
Ціна на дощові шини трохи вище і використовуються в основному на спортивних авто.
ДОЦІЛЬНІСТЬ
ПРИДБАННЯ ДОЩОВИХ ШИН
Залежно від погодних умов вирішується питання доцільності придбання саме цього виду літніх шин.
Якщо період сильних дощів у Вашому регіоні короткий, то краще зупинити свій вибір на шинах з так званими «дощовими» елементами. Такі автошини представлені у всіх виробників.
Звести ризик виникнення ефекту аквапланування до мінімуму можна заздалегідь. Для цього потрібно:
Вибираючи літні шини, звертайте увагу на наявність водовідвідних каналів. Від їх глибини і площі залежить швидкість виведення води з плями контакту. Виводити снігову кашу і шугу з-під коліс зимових шин допомагають ламелі протектора.
Побачити «на око», де під шаром води переховується яма, вдається далеко не всім водіям. Необхідно пам'ятати, що впоратися з керуванням автомобіля в сильна злива на великій швидкості дуже складно. Згідно з численними шинним тестів, ризик виникнення ефекту аквапланування і слешпленінгу починає виникати на швидкості від 50 км/год. У нових шин він настає на швидкості 80 км/год.
Глибина протектора у нових шин може бути різною, залежно від моделі. В ході експлуатації протектор зношується, стирається, і глибина стає менше. Відповідно, пляма контакту і гірше зчеплення.
При нерівномірному зносі завмер потрібно здійснювати на ділянці протектора, де глибина менше. При глибині протектора нижче 4 мм ковзання збільшується, довжина гальмівного шляху стає також більше. Згідно з правилами експлуатації, використовувати шини з глибиною протектора менше 1,6 мм не можна. Це не безпечно.
Як дізнатися глибину протектора шин?
На багатьох моделях використовується індикатор зносу, який наочно показує залишкову глибину протектора. Також можна скористатися тестером зносу протектора шини, званого глибиноміром. Існують різні механічні та цифрові моделі.
Регулярна перевірка стану шин допоможе вчасно дізнатися про необхідність зміни покришок.
За вашим профілем було зроблено максимальна кількість записів. Для того, що б зробити додаткові записи, необхідно скасувати один з поточних записів або записатися за телефоном гарячої лінії 0800303336.
Будь ласка виберіть інше або запишіться по телефону гарячої лінії 0800303336.
неправильний код