Тест літніх легковантажних шин в розмірі 215/65 R16C від ADAC (2019)
14.03.2019 [HTML]
Якщо ви водій мікроавтобуса, не має значення, вантажний він або пасажирський, питання, які ж шини краще купити стосувався Вас не раз. Напередодні літнього сезону 2019-го року німецький автоклуб ADAC задався цим питання і провів тест 16 покришок в розмірі 215/65 R16C.
Учасниці тестів
У випробуваннях брали участь нарівні покришки відомих преміум брендів і більш дешевих представників ринку:
- Apollo Altrust
- Continental ContiVanContact 200
- Falken Linam Van01
- Fulda Conveo Tour 2
- Goodyear EfficientGrip Cargo
- Hankook Vantra LT
- Kleber Transpro
- Kumho PorTran KC53
- Maxxis Vansmart MCV3+
- Michelin Agilis+
- Nexen Rodian CT8
- Nokian cLine Van
- Pirelli Carrier
- Sava Trenta 2
- Semperit Van-Life 2
- Uniroyal RainMax3
Всі учасниці мають індекс швидкості Т (до 190 км/ч), що напевно для мікроавтобуса не так важливо, як індекс навантаження 109 (до 1030 кг). Підходять дані шини для таких автомобілів як Ford Transit, який досить часто можна зустріти на наших дорогах, як і Nissan Primastar або Renault Master. Це звичайно ж далеко не весь перелік авто, але для наочності досить. В якості тестового ж автомобіля був обраний Volkswagen T6.
Випробування
Тести класичні для літніх шин - гальмування і керованість на сухому і мокрому асфальті, стійкість до поздовжнього і поперечного аквапланування, зносостійкість, економічність і комфорт.
На сухому асфальті оцінку «добре» заробило 7 покришок, але краще за всіх себе показала Apollo Altrust. Гірше за всіх виступила Kleber Transpro, показавши «поганий» результат. Але якщо на сухій поверхні все ще відносно позитивно, то на мокрій 9 учасниць заробили оцінку «дуже погано», двоє отримали просто «погано», що залишилися оцінили «посередньо».
Для гальмування на мокрій дорозі навіть склали окремий графік, де показана довжина гальмівного шляху кожної покришки в порівнянні з легковий шиною такого ж розміру.
Шум всередині і зовні салону у всіх покришок оцінили однаково - «посередньо». А ось економічність у всіх виявилася «хорошою». Зносостійкість у учасниць переважно «дуже хороша». Лише у п'яти шин вона просто «хороша».
Для зносостійкості так само зробили окремий графік, на якому відзначена середня ходимость для покришок класу SUV в 40 тисяч кілометрів. Для звичайних легкових автошин цей показник від 30 до 35 тисяч кілометрів.
На основі цих даних, випробувачі зробили висновок, що у покришок з високою зносостійкістю сильно постраждали характеристики, особливо на мокрому асфальті. Це можна помітити на прикладі Sava і Fulda, у яких найвища ходимость, але при цьому один з найдовших гальмівних шляхів на мокрому асфальті.
У підсумку на перше місце потрапила Apollo Altrust, а Kleber Transpro зайняла останнє місце. Результатами всіх випробувань показані в зведеній таблиці:
* - показник, значно вплинув на загальну оцінку.
Висновок
При виборі покришок для свого транспортного засобу потрібно уважно підходити до питання з точки зору цільового використання. Якщо це ваша особиста авто, і ви використовуєте його як сімейний автомобіль, не навантажуючи під зав'язку, Вам можуть підійти і звичайні автомобільні шини в тих же типорозмірах, у яких набагато вище показники на мокрих поверхнях, але менше корисне навантаження і зносостійкість.
Якщо ж Ви використовуєте транспортний засіб в комерційних перевезеннях, то жертвувати ходимостью і навантаженням може бути не Вашим варіантом. Але як показали випробування, навіть серед легковантажних автошин є представники, які відмінно витримали баланс між характеристиками на мокрій дорозі і зносостійкість.