- Barum Polaris 3
- Bridgestone Blizzak LM 001-Evo
- Continental WinterContact TS 860
- Debica Frigo HP2
- Dunlop Winter Sport 5
- Falken Eurowinter HS01
- Firestone Winterhawk 3
- Fulda Kristall Control HP2
- Gislaved Euro*Frost 6
- Goodyear UltraGrip 9
Великий тест зимових шин у розмірі 195/65 R15 за версією Auto Bild (2018)
22.11.2018 [HTML]Минулого разу ми розповідали, як проходили два етапи Відбіркового туру. Нагадаємо, що всього у випробуваннях приймала участь 51 одна зимова шина. В результаті двох кваліфікаційних випробувань - гальмування на мокрій дорозі і снігу - 31 шина була дискваліфікована.
В результаті до основної програми були допущені 20 моделей.
Учасниці
- Hankook Winter i*Cept RS2 W452
- Kleber Krisalp HP3
- Matador MP92 Sibir Snow
- Michelin Alpin 5
- Nokian WR D4
- Pirelli Cinturato Winter
- Semperit Master-Grip 2
- Uniroyal MS plus 77
- Vredestein Snowtrac 5
- Yokohama BluEarth*Winter V905
Крім зазначених моделей, у випробуваннях взяли участь ще 2 безіменні шини, літня і всесезонна.
Випробування на снігу
Основна програма була розділена на 4 блоки: сніг, мокра і суха дорога, витрати.
На снігу було проведено 4 тесту (розгін і гальмування, керованість і слалом).
І хоча єдиного лідера в цих випробуваннях не було, в ході даного блоку виділитися вдалося відразу декільком моделям: Nokian, Goodyear, Kleber, Pirelli.
У самому низу рейтингу з істотним відривом від основних учасниць виявилася літня шина. Дещо кращий результат показала всесезонна модель.
Це вкотре підтверджує необхідність сезонної заміни шин.
Випробування на мокрій дорозі
На мокрому асфальті, як і очікувалося, відмінно показала себе літня шина. У більшості випробувань, вона зайняла верхні рядки рейтингу, показавши кращу бокову стійкість на круговому треку і найвищу силу опору акваплануванню на шарі води, товщиною в 5 мм.
Серед основних учасниць кращою можна по праву назвати WinterContact TS 860. Найкоротшу довжину гальмування показала японська Blizzak LM 001-Evo, випередивши німецьку шину всього на 20 см.
Кращу стійкість до аквапланування серед зимових шин на товщі води в 5 і 9 мм показала Eurowinter HS01.
Фінська WR D4, одна з лідерів попереднього блоку, в випробуваннях на мокрому асфальті розташувалася в нижній частині рейтингу. Ще дві моделі, які відзначилися на снігу, Cinturato Winter і Krisalp HP3, виступили значно краще Nokian, але безумовними лідерами на мокрій дорозі їх назвати не можна.
Відвертим аутсайдером стала Winterhawk 3. Дана модель зайняла в трьох випробуваннях з п'яти останнє місце.
Випробування на сухій дорозі
В даному блоці літня та всесезонна шини були кращими в гальмуванні і керованості. Недостатньо високий результат фрікціонок пояснюється наявністю м'якого компаунда, який не дозволяє мати кращу маневреність, ніж у літньої шини.
Показати найменший гальмівний шлях змогла японська Yokohama. Її відрив від літньої шини був трохи більше - 4 км/год та 1,5 км/год від всесезонной шини. Слідом за BluEarth*Winter V905 фінішувала Nokian.
Найкращу керованість на круговому треку показала корейська Hankook. Її відставання від літньої шини було 1,7 км/год, а від всесезонной - всього 0,1 км/год.
В інших двох випробуваннях на економічність та рівень шуму літній шині не вдалося домогтися попередніх успіхів.
Так, найменшу витрату палива з істотним відривом від інших моделей експерти відзначили у фінській учасниці. Слідом за якої розташувалися Goodyear, Continental та Bridgestone.
Рівень шуму вимірювали на двох швидкостях - 50 та 80 км/год. Як не дивно, зимові шини виявилися значно тихішими, ніж у літній моделі. Найбільш «тихими» стали Blizzak LM 001-Evo та Krisalp HP3. Найгучнішою з шин люкс-класу - французька Alpin п'ятого покоління, у якій до того ж і найбільша витрата палива.
Зносостійкість шин
Важливою характеристикою для водія вважається ходимість шини. Виміряти кількість кілометрів, які зможе пройти шина дозволяє спеціальний тест на стирання.
З усіх учасниць найкращу зносостійкість продемонструвала французька Michelin, відірвавшись на 12600 км від корейської Hankook.
Найменший знос показала італійська Pirelli. Її розрахунковий пробіг виявився в 2,5 рази меншим, ніж у Alpin 5. Це, безумовно, позначилося на співвідношенні ціни та пробігу. Тому найбільш економними в експлуатації, з найменшою вартістю за 1000 км пробігу стають Michelin та Hankook. А Pirelli, відповідно, найдорожчою шиною.
Підводимо підсумки
Журнал Auto Bild використовує 15-бальну систему. Потім бали переводяться в оцінки (від 1 до 6). Причому оцінка може містити додатково знак «+» або «-».
Після розподілу місць серед всіх учасниць, кожна шина отримує від експертів вердикт: «зразково», «добре», «задовільно», «рекомендовано умовно» або навіть «не рекомендовано».
За результатами тестів «зразковими» були названі 4 моделі:
- Winter Sport 5
- WinterContact TS 860
- Krisalp HP3
- Kristall Control HP2
Всі вони показали хороший баланс експлуатаційних характеристик на всіх видах зимових поверхонь.
Умовну рекомендацію отримали 2 шини - Winterhawk 3 та Euro*Frost 6. Основний недолік цих шин - знижені експлуатаційні характеристики на мокрій дорозі, підвищений ризик виникнення аквапланування в порівнянні з іншими учасницями.