1. Знайдіть свій розмір шин
2. Подивіться, вказує виробник різний тиск для передньої і задньої осі чи ні
Все, що потрібно знати про тиск в шинах
Тиск в шинах є показником, здатним безпосередньо впливати на маневреність, керованість, безпеку і витрату палива.
У нашій статті будуть детально розглянуті такі питання:
- Де дізнатися рекомендований тиск для свого автомобіля?
- Як відрізняється тиск для зимового і літнього періоду?
- Можливі наслідки недокачаних або перекаченних шин
- Періодичність контролю тиску в шинах
Де подивитися рекомендований тиск?
Автовиробники завжди вказують тиск, який необхідно підтримувати в шинах. Побачити таблицю тиску в шинах можна на:
- центральній стійці кузова
- внутрішній стороні люка бензобака
- торці передніх відкритих дверей
- кузові над колесом (зустрічається у комерційних автомобілів)
Щоб знайти в таблиці правильний тиск:
3. Подивіться яким має бути тиск в залежності від числа пасажирів і обсягу багажу
4. Знайдіть рекомендований тиск при різних швидкісних режимах
На самих шинах завжди присутня інформація про максимально можливий тиск. Вказується це поруч з максимальним навантаженням.
Що потрібно знати про тиск в шинах в зимовий і літній періоди?
Тиск в шинах в холодну і теплу пору року має відповідати таблиці виробника. Однак в залежності від температури повітря тиск змінюється. При підвищенні температури навколишнього середовища тиск в шинах підвищується, а при зниженні - тиск знижується.
Для правильного накачування холодних шин завжди потрібно орієнтуватися на дані виробника. У разі якщо в холодну пору року накачування відбувається в приміщенні, а не на вулиці, то накачати потрібно приблизно на 0,2 бара більше.
У разі якщо температура повітря виша 25°С, то накачувати потрібно від 0,5 до 0,8 бара більше норми (різниця залежить від моделі і діаметра шини).
При температурі повітря нижче 25°С накачувати потрібно, відповідно, від 0,5 до 0,8 бара нижче норми (різниця залежить від моделі і діаметра шини).
Чим загрожують недокачані або перекачені шини?
Невідповідність тиску в шинах який рекомендовано виробником, може відображатися на:
- Витраті палива
- Зносу протектора
- Керованості
Витрата палива
Збільшення витрати палива служить водієві сигналом терміново перевірити тиск в шинах. Одне з можливих пояснень - недокачане колесо. Причому тиск в одній шині, що дорівнює 1,5-1,6 бара може додати близько одного літра витрати пального на 100 км.
Супутньою проблемою може стати зниження «живучості» шини при ударі. У той же час перекачені шини приблизно на 30-40% «витриваліші».
Знос протектору
Залежно від накачаних шин стирання протектора відбувається по-різному.
Як видно на фото, при тиску вище або нижче норми відбувається нерівномірне стирання бігової доріжки і як наслідок, більш короткий термін служби. Щоб цього не сталося, потрібно контролювати тиск в шинах.
Контроль тиску в шинах
Найпростіший спосіб контролю - це періодично вимірювати показання особливим приладом, манометром. Для постійного контролю створена спеціальна система.
Система контролю тиску в шинах
Всі системи контролю поділяються на непрямі і безпосередні. Мета будь-якої подібної системи - інформування водія.
В непрямих системах попередження подаються на підставі зміни зовнішнього радіуса шини. Залежно від версії системи водій отримує попередження про необхідність виміряти тиск в конкретній шині або взагалі, в шинах.
Безпосередні системи передають інформацію на підставі вимірів температури і тиску. Через вбудований радіопередавач така інформація надходить на основний блок.
Датчики тиску
Датчики тиску бувають двох видів: зовнішні і внутрішні.
Зовнішні датчики монтуються всередину колеса і приєднуються до системи контролю тиску. Інформація приходить на центральний блок. Існують і такі, які відправляють оповіщення на мобільний телефон
Зовнішній тип датчиків накручується замість ковпачка на колесо. Кольоровий індикатор допоможе водієві під час зупинки і обходу автомобіля дізнатися про зниження тиску в шинах.
Як часто слід вимірювати тиск?
- Це обов'язково робити перед далекою дорогою
- Не рідше 1 разу на місяць
- При збільшенні витрати палива
- При різких перепадах температури