0800 303 336 Безкоштовно з будь-якого номера 0800 303 336 Безкоштовно з будь-якого номера (067) 209-21-12 (050) 361-91-31 Боти для запису на сервіс Telegram Bot
TshinaBotViber Bot
УКР РУС  УКР 

Все, що потрібно знати про тиск в шинах

Все, що потрібно знати про тиск в шинах


Тиск в шинах є показником, здатним безпосередньо впливати на маневреність, керованість, безпеку і витрату палива.

У нашій статті будуть детально розглянуті такі питання:

  • Де дізнатися рекомендований тиск для свого автомобіля?
  • Як відрізняється тиск для зимового і літнього періоду?
  • Можливі наслідки недокачаних або перекаченних шин
  • Періодичність контролю тиску в шинах

Де подивитися рекомендований тиск?

Автовиробники завжди вказують тиск, який необхідно підтримувати в шинах. Побачити таблицю тиску в шинах можна на:

  • центральній стійці кузова
  • внутрішній стороні люка бензобака
  • торці передніх відкритих дверей
  • кузові над колесом (зустрічається у комерційних автомобілів)

Щоб знайти в таблиці правильний тиск:

1. Знайдіть свій розмір шин
2. Подивіться, вказує виробник різний тиск для передньої і задньої осі чи ні

3. Подивіться яким має бути тиск в залежності від числа пасажирів і обсягу багажу
4. Знайдіть рекомендований тиск при різних швидкісних режимах


На самих шинах завжди присутня інформація про максимально можливий тиск. Вказується це поруч з максимальним навантаженням.

Що потрібно знати про тиск в шинах в зимовий і літній періоди?

Тиск в шинах в холодну і теплу пору року має відповідати таблиці виробника. Однак в залежності від температури повітря тиск змінюється. При підвищенні температури навколишнього середовища тиск в шинах підвищується, а при зниженні - тиск знижується.

Для правильного накачування холодних шин завжди потрібно орієнтуватися на дані виробника. У разі якщо в холодну пору року накачування відбувається в приміщенні, а не на вулиці, то накачати потрібно приблизно на 0,2 бара більше.

У разі якщо температура повітря виша 25°С, то накачувати потрібно від 0,5 до 0,8 бара більше норми (різниця залежить від моделі і діаметра шини).

При температурі повітря нижче 25°С накачувати потрібно, відповідно, від 0,5 до 0,8 бара нижче норми (різниця залежить від моделі і діаметра шини).

Чим загрожують недокачані або перекачені шини?

Невідповідність тиску в шинах який рекомендовано виробником, може відображатися на:

  • Витраті палива
  • Зносу протектора
  • Керованості

Витрата палива

Збільшення витрати палива служить водієві сигналом терміново перевірити тиск в шинах. Одне з можливих пояснень - недокачане колесо. Причому тиск в одній шині, що дорівнює 1,5-1,6 бара може додати близько одного літра витрати пального на 100 км.

Супутньою проблемою може стати зниження «живучості» шини при ударі. У той же час перекачені шини приблизно на 30-40% «витриваліші».

Знос протектору

Залежно від накачаних шин стирання протектора відбувається по-різному.

Як видно на фото, при тиску вище або нижче норми відбувається нерівномірне стирання бігової доріжки і як наслідок, більш короткий термін служби. Щоб цього не сталося, потрібно контролювати тиск в шинах.


Контроль тиску в шинах

Найпростіший спосіб контролю - це періодично вимірювати показання особливим приладом, манометром. Для постійного контролю створена спеціальна система.

Система контролю тиску в шинах

Всі системи контролю поділяються на непрямі і безпосередні. Мета будь-якої подібної системи - інформування водія.

В непрямих системах попередження подаються на підставі зміни зовнішнього радіуса шини. Залежно від версії системи водій отримує попередження про необхідність виміряти тиск в конкретній шині або взагалі, в шинах.

Безпосередні системи передають інформацію на підставі вимірів температури і тиску. Через вбудований радіопередавач така інформація надходить на основний блок.


Датчики тиску

Датчики тиску бувають двох видів: зовнішні і внутрішні.

Зовнішні датчики монтуються всередину колеса і приєднуються до системи контролю тиску. Інформація приходить на центральний блок. Існують і такі, які відправляють оповіщення на мобільний телефон

Зовнішній тип датчиків накручується замість ковпачка на колесо. Кольоровий індикатор допоможе водієві під час зупинки і обходу автомобіля дізнатися про зниження тиску в шинах.


Як часто слід вимірювати тиск?

  • Це обов'язково робити перед далекою дорогою
  • Не рідше 1 разу на місяць
  • При збільшенні витрати палива
  • При різких перепадах температури

РУС  УКР 
Шини Диски Запис на сервіс Шинні центри Допомога та поради
×