0800 303 336 Безкоштовно з будь-якого номера 0800 303 336 Безкоштовно з будь-якого номера (067) 209-21-12 (050) 361-91-31 Боти для запису на сервіс Telegram Bot
TshinaBotViber Bot
УКР РУС  УКР 

Як обрати шини та диски

Як обрати шини та диски

Якщо ви вирішили самостійно вибрати і купити шини - скористайтеся нашими рекомендаціями і порадами, щоб уникнути подальшого розчарування від покупки.

При підборі шин слід враховувати наступне:

  • Заводські рекомендації з вибору розміру покришок
  • Основні характеристики шин
  • Типи і властивості зимових шин
  • Плюси і мінуси при переході з заводського розміру на альтернативний
  • Зміна характеристик автомобіля при збільшенні зовнішнього діаметра шини
  • Правильний перехід з одного розміру шин на інший зі зміною посадкового діаметра

Заводські рекомендації з вибору розміру покришок

Рекомендований виробником вашого автомобіля типорозмір шин можна дізнатися з сервісній книжці до авто. Також він вказаний в табличці, прикріпленій до центральної стійки кузова з боку водія або пасажира.

         

Тиск в холодних шинах

У таблиці з рекомендованим типорозміром шин також наведені регламентовані значення тиску в холодних шинах при різних умовах (наявність пасажирів і багажу).


Основні характеристики шин

Вибираючи шини, розставте для себе найбільш важливі пріоритети серед основних експлуатаційних властивостей гуми, серед яких можна виділити:

  • економічність
  • гальмівні властивості (сухий, вологий асфальт)
  • керованість
  • швидкість переставки
  • стійкість до аквапланування
  • їздовий і акустичний комфорт
  • зносостійкість і т.д.
Пам'ятайте, ідеально збалансованих за всіма характеристиками автошин не буває! Це технічно неможливо.

Наприклад, дощові шини більш підійдуть для використання під час випадання опадів, але при цьому явно програють в керованості і гальмівних характеристиках моделям, розрахованим на активну експлуатацію в умовах високих літніх температур на сухому і вологому асфальті.

Бути економічними і мати одночасно високу зносостійкість, наприклад, спортивні моделі шин не можуть. Крім цього, протектор спортивних шин в плечовій зовнішній зоні протектора часто має меншу глибину блоків. Це з одного боку знижує швидкість аквапланування під час маневрування, а з іншого - поліпшує керованість за рахунок збільшення стійкості протектора в плечі до високих бічних динамічних навантажень.

Еко шини найкраще проявлять себе в далеких поїздках в спокійному режимі їзди, дозволяючи водієві насолоджуватися тихим коченням, м'яким ходом і мінімальною витратою палива. При цьому не варто від шин еко-класу чекати спортивного відгуку на поворот керма, найкоротшого гальмівного шляху на сухому і вологому асфальті, або високої швидкості переставки.

Типи і властивості зимових шин

Особливу увагу слід приділити вибору зимових шин. Вони можуть бути з шипами і без них.

Нешиповані шини

Поділяються на такі типи:

  • Скандинавські (арктичні)
  • Середньоскандинавські
  • Європейські

Скандинавські (арктичні) шини, що не шипуються характеризуються впевненим зчепленням на вкатаному снігу і льоду, відмінною прохідністью пухким снігом, хорошою керованістю і гальмівними характеристиками на сухому і вологому асфальті.
Максимальний індекс швидкості, як правило, лежить в межах Q (160 км/год) – S (180 км/год).

Середньоскандинавський тип шин за своїми сніжними характеристиками не поступається скандинавкам, але трохи програє їм на зледенілих покриттях. Цей тип шин відмінно збалансований для експлуатації в міських умовах частково розчищених зимових доріг.
Індекс швидкості зазвичай знаходиться в діапазоні T (190 км/год) – H (210 км/год). У низькопрофільних розмірах з великими посадочними діаметрами може бути V (240 км/год).

Шини для м'якого європейського клімату («єврозимка», «європейка») за рахунок меншої кількості ламелей і більш жорсткої гумової суміші мають практично літні зчіпні характеристики на асфальті. На пухкому снігу і вкатаному м'якому снігу, відрізняються хорошою прохідністю, а на льоду і на вкатанному лід снігу - слабкою. Ідеальні в експлуатації в умовах чистих зимових доріг без льоду при температурі близько нуля.
зазвичай, випускаються з високим індексом швидкості H (210 км/год) і вище.

Шиповані шини («шиповка»)

Максимально безпечні на льоду і на вкатаному до твердої кірки льоду снігу. Завдяки максимальній глибині протектора серед всіх типів зимових шин мають відмінну прохідність на пухкому снігу.

Ефективні при русі по сніговій каші (шузі). Ідеальні для постійної експлуатації в умовах льоду і снігу, а також зимового бездоріжжя за межами великих міст, в гірських районах з частою зміною погодних умов.

Основний мінус - гучність при русі по асфальту. При постійній експлуатації без льоду і снігу грані шипів округлюються, сточуються і стають менш ефективні в зчепленні на зледенілих покриттях, що зводить нанівець переваги даного типу шин, щодо скандинавських (арктичних) моделей.

Плюси і мінуси при переході з заводського розміру на альтернативний

Для поліпшення експлуатаційних характеристик, зовнішнього вигляду, при відсутності необхідного розміру і з інших причин ряд водіїв приймають рішення відмовитися від заводського розміру, і встановити на свій автомобіль шини іншого, не рекомендованого виробником розміру.

При цьому слід знати основні плюси і мінуси подібного переходу:

ПЛЮСИ:

  • чим нижчий профіль шини, тим краще керованість автомобіля
  • широкі низькопрофільні шини дозволять здійснювати віражі на більшій швидкості, ніж високопрофільні аналоги
  • високопрофільні шини порадують кращим їздовим комфортом, високою стійкістю до механічних пошкоджень на дорогах з поганою якістю покриття

МІНУСИ:

  • на дорогах з мінімальною наявністю колії від великовантажних авто низькопрофільні покришки стають "нервовими" в управлінні
  • чим нижчий профіль шини, тим гірше комфорт
  • низькопрофільні шини легше пошкодити, при цьому ціна на них вище, ніж на покришки з високим профілем

Низькопрофільні широкі шини найкраще підійдуть для потужних турбірованих автомобілів, водії яких стандартно їздять в активному режимі.

Зміна характеристик автомобіля при збільшенні зовнішнього діаметра шини

Якщо Ви все ж вирішили змінити типорозмір, бажано зберегти зовнішній діаметр колеса в заводських параметрах. Інакше погіршиться ряд характеристик:

  • динаміка розгону - чим більше діаметр щодо штатного розміру, тим гірше
  • економічність
  • при збільшенні діаметра шин буде порушена точність показань спідометра і одометра
  • збільшиться гальмівний шлях автомобіля на нерівних покриттях через збільшення безпружинних мас підвіски авто.

Це відбувається внаслідок того, що більш важкі шини більшого діаметру можуть негативно вплинути на роботу амортизаторів, які не розраховані на гасіння коливань більшої амплітуди і сили.

З позитивних результатів - незначно покращиться прохідність автомобіля, а також зросте стійкість до пошкоджень на дорогах з неякісним покриттям.

Не всі розміри шин більшого діаметра і ширини можуть бути встановлені на ваш автомобіль.

Дуже часто покришки більшого діаметра починають затирати по елементам підвіски і кузова авто під час їзди при частковому або повному завантаженні машини!

Правильний перехід з одного розміру шин на інший зі зміною посадкового діаметра

Перейти з одного розміру шин на інший зі зміною посадкового діаметра з обов'язковою заміною дисків. Наприклад:

195/65R15 -> 205/55R16 -> 225/45R17 -> 225/40R18
175/70R13 -> 185/60R14 (175/65R14) -> 195/50R15

Розшифровка параметрів розміру на прикладі 195/65R15

195 – ширина профілю шини (в мм)

65 - співвідношення висоти боковини в % від ширини профілю

R – радіальна конструкція каркаса шини

15 – посадковий діаметр в дюймах (1 дюйм = 25,4 мм)

Розрахунок діаметра шини на прикладі розміру 195/65R15

(195*0.65)*2 + (15*25.4) = 634,5 мм.

Використовуючи дану формулу, Ви зможете розрахувати і порівняти діаметри будь-яких типорозмірів шин! Зверніть увагу, що:

  • Фактичний діаметр покришки буде залежати від її моделі та сезонності.
  • Протектор зимових шин зазвичай вище літніх на 1-2 мм (~8-10 мм у легкових зимових шин і ~10-12 мм у SUV).
  • Глибина протектору літніх легкових шин ~7-9 мм, SUV ~ 9-12 мм в залежності від моделі та її технічних характеристик, закладених інженерами.
  • Як правило, допустима різниця в бік збільшення в загальному діаметрі різних розмірів легкових шин, яка не надає істотного впливу на експлуатаційні характеристики автомобіля, може бути в межах 5-6 мм.

При виборі шин нового розміру радимо звернутися до фахівців мережі «Твоя Шина» для оптимального підбору експлуатаційних характеристик або скористатися шинним калькулятором.

Вибір дисків

Вибір дисків для деяких водіїв може представляти більш складний процес, ніж вибір автошин. При самостійному підборі доведеться вибрати:

  • Тип диска
  • Параметри диска
  • Тип фарбування

Типи і переваги/недоліки дисків.

Диски для автомобіля умовно діляться на три типи: легкосплавні, залізні і ковані. Кожному типу властиві свої переваги і недоліки.

легкосплавні
литі

Вибір дизайну/кольору:


Надійність/міцність:


Можливість ремонту/правки:


Ціна:



залізні
штампованні

Вибір дизайну/кольору:


Надійність/міцність:


Можливість ремонту/правки:


Ціна:



ковані
легкосплавні, зміцнені куванням

Вибір дизайну/кольору:


Надійність/міцність:


Можливість ремонту/правки:


Ціна:




Особливості при виборі легкосплавних (литих) дисків

Мають безліч дизайнів.
Можуть задовольнити фантазію навіть найбільш вимогливих автолюбителів, що бажають поліпшити зовнішній вигляд автомобіля.

Дозволяють підкреслити спортивний стиль свого автомобіля.
Підходять для водіїв, бажаючих збільшити посадковий діаметр шини.

Дозволяють поліпшити динамічні характеристики.
При виборі низькопрофільних шин більшої ширини.

Де вибрати литі диски?

Здійснити оптимальний і правильний вибір параметрів литих дисків під конкретний автомобіль допоможе онлайн підбір дисків на сайті tshina.ua.
Всі можливі варіанти розмірів дисків і шин, що підходять під конкретну модифікацію автомобіля враховані в онлайн каталозі.
Підібрати і приміряти диски на місці Ви зможете в найближчому шинному центрі «Твоя Шина».

Особливості при виборі залізних (штампованих) дисків

Практичні, мають невисоку ціну.
Це дозволяє їм бути затребуваними круглий рік. Найчастіше їх вибирають як додатковий комплект для зимової експлуатації.

Є можливість широкого вибору декоративних пластикових «ковпаків».
Що легко компенсує відсутність вибору дизайнів штампованих дисків.

При підборі залізних дисків за параметрами необхідно керуватися тими ж правилами, що і при підборі литих дисків.

Перехід з більшого посадкового діаметра диска на менший.

Якщо ваш автомобіль спочатку укомплектований дисками більшого діаметра, а ви хочете встановити штамповані диски з меншим посадковим діаметром, то обов'язково переконайтеся в технічній можливості такої заміни! Краще, щоб така можливість була прописана в інструкції до автомобіля.

Часто встановити штамповані диски меншого діаметру не дозволяють гальмівні супорти на передній осі авто.

Іноді диск меншого розміру стає на передню вісь, але не може бути встановлений на задню, оскільки автомобіль укомплектовано електричним стоянковим гальмом, який сам по собі має чималі габарити, що не допускають установку дисків меншого діаметру.

Особливості при виборі кованих дисків

Мають спортивну спрямованість.
Більше підійдуть для водіїв, що регулярно беруть участь в спортивних змаганнях.

Мають низьку вагу і високу міцність.
Це дозволяє поліпшити динаміку автомобіля при одночасній можливості його експлуатації в складних дорожніх умовах (ралі, слалом, бездоріжжя і т.д.).

Мають мінімальну кількість простих дизайнів і високу ціну.
Ці особливості зумовлюють вузьке коло автолюбителів, готових купити ковані диски.

Що означають букви і цифри в параметрах диска?

         

Якщо ви хочете підібрати диски самостійно, то повинні знати основні параметри. Пропонуємо розглянути приклад з результатами підбору дисків на автомобіль Kia Soul.

Яка інформація міститься в параметрах дисків?

Зіставивши інформацію на малюнку з наведеними даними, Ви зможете зрозуміти технічну суть, зазначених параметрів:

17 х 7 ЕТ45 PCD 5*114,3 DIA 67,1 Гайка 12*1,5


17– посадковий діаметр диска в дюймах збігається з посадковим діаметром шин.

7 – ширина полки диска в дюймах.

ET45 – виліт диска в мм.
За інших рівних параметрах диска, чим менша величина ET, тим більше диск буде зміщуватися назовні (з арки) авто. Чим більше ET, тим глибше сідає в арку. При підборі дисків параметром ЕТ, що істотно відрізняється від заводських даних, різко зростає прояв X-Factor, про який буде сказано нижче.

PCD 5*114,3 - кількість і положення кріпильних отворів.
У нашому випадку, це 5 отворів, рівномірно розташованих на умовній окружності діаметром 114,3 мм.
PCD диска повинен точно відповідати параметрам розташування кріплення на ступиці автомобіля. Не можна встановити диски з PCD 112 мм на автомобіль з PCD кріплення маточини 110 мм!
Також бувають моделі дисків з подвійною сверловкой (PCD), які підходять одночасно для різних автомобілів. Наприклад, PCD 10: 100/114.3. Це означає, що в диску 5 отворів, просвердлених по колу 100 мм і 5 - 114,3 мм. Такий диск підійде як для автомобілів європейських виробників, так і для японських.

DIA 67,1 - діаметр центрального отвору.
Яке повинно точно збігатися з посадковим діаметром маточини автомобіля. Якщо центральний отвір в диску більше діаметра маточини авто, то необхідно додатково встановити спеціальні центрувальні кільця, що компенсують різницю в діаметрах і забезпечують точну центрування диска на маточині перед його фіксацією кріпленням.

Гайка 12*1,5 – параметри кріплення гайки, діаметр 12 мм, крок різьблення 1,5 мм.

Пам'ятайте, що занадто вузькі шини, встановлені на широкі диски, вплинуть на характеристики керованості і стійкості автомобіля.

Аналогічні проблеми виникнуть і при встановленні широких низькопрофільних шин на вузькі диски. Крім цього, з великою часткою ймовірності може проявитися нерівномірний знос шин навіть при підтримці правильного тиску.
У разі необхідності отримання додаткових консультацій з цього питання зверніться до наших фахівців, зателефонувавши за номером: 800 303 336

Важливість X-Factor при виборі диска

X-Factor – сукупність параметрів (відмінних від заводських), що впливають на можливість установки диска на автомобіль. Один з найбільш непередбачуваних факторів, який можна виключити тільки прямою приміркою дисків на автомобілі.

Наприклад, геометрія і товщина спиць диска при інших рівних технічних параметрах двох дисків різних моделей може не дозволити встановити його на автомобіль в той час, як другий диск буде встановлений без будь-яких проблем.
Причина в тому, що гальмівні супорти автомобіля самі по собі можуть мати різну геометричну форму (кривизна, наявність виступів і поглиблень і т.д.), яка фактично не сполучається з формою і геометрією спиць диска з внутрішньої сторони.

При механічному контакті дисків з елементами кузова і підвіски автомобіля - їх експлуатація неможлива!

Вибір за типом забарвлення

Порошкове фарбування

Порошкове фарбування виконується за допомогою технології гарячої полімеризації (розплавлення і спікання) спеціального полімеру на поверхні диска до стану монолітного шару. Після полімеризації порошкової фарби поверхню додатково забарвлюється спеціальним лаком, який надає диску яскравий зовнішній вигляд.

         

Особливості порошкового фарбування

Полімерне порошкове покриття володіє найбільшою стійкістю до механічних пошкоджень і агресивного зовнішнього середовища, тому максимально довговічне в експлуатації.
Як правило, дрібні відколи й подряпини не викликають різкий розвиток корозії самого металу, однак для максимально довгого збереження гарного зовнішнього вигляду диска їх рекомендується обробити якісною акриловою фарбою.


Який колір найбільш практичний?

При виборі забарвлення дисків краще звернути увагу на сріблястий колір різних відтінків. Це найбільш практичний варіант фарбування (варіанти кольорів забарвлення порошковою емаллю можуть бути різними).

Комбінований тип фарбування

         

Комбінований тип фарбування спеціальними фарбами (без полімеризації) більш вимогливий до якісної догляду і делікатної мийки.

Особливості комбінованого типу фарбування

При механічних пошкодженнях (відколи, подряпини) часто під шаром фарби швидко розвивається корозія, яка веде до здуття лакофарбового покриття (ЛФП). Найбільш швидко така корозія розвивається під прозорим лаком на полірованих поверхнях диска.


Хромування дисків

         

Хромування дисків підходить далеко не кожному автомобілю. Яскравий дизайн цього типу покриття при відсутності механічних пошкоджень може служити дуже довго.

Особливості хромованих дисків

При наявності відколів і подряпин - неминуча глибока корозія. Мінусом даного типу покриття є неможливість його якісного ремонту і підфарбовування. Навіть видалення хромованого покриття для повного перефарбовування диска може викликати великі труднощі.


Рекомендації з догляду за лакофарбовим покриттям дисків

Щоб зберегти лакофарбове покриття новим слідуйте декільком простим правилам:

           

Догляд
за дисками
Проводьте регулярну мийку і обробку дисків спеціальною автохімією

           

Видалення забруднень
Не допускайте грубе механічне видалення забруднень з поверхні ЛФП

           

Експлуатація
взимку
в зимовий період хімічні реагенти, що використовуються комунальними службами для обробки доріг, можуть істотно прискорити процес корозії і руйнування ЛФП

           

Мийка
взимку
Мийте автомобіль в зимовий період частіше, навіть якщо на дорозі бруд чи сльота

РУС  УКР 
Шини Диски Запис на сервіс Шинні центри Допомога та поради
×