0800 303 336 Безкоштовно з будь-якого номера 0800 303 336 Безкоштовно з будь-якого номера (067) 209-21-12 (050) 361-91-31 Боти для запису на сервіс Telegram Bot
TshinaBotViber Bot
УКР РУС  УКР 

Тест зимових шин у типорозмірі 205/55 R16 від видання Авторевю (2018)

08.11.2018 [HTML]

На початку осені журнал Авторевю провів свій тест для зимових шин у типорозмірі 205/55 R16. У тесті взяли участь 13 шипованих і 9 фрикційних покришок, правда тринадцяту шину з шипами довелося виключити.

Учасниці

Чи то зіграло злий жарт число, чи то просто збіг, але за всіма випробуванями Cordiant Snow Cross 2 показувала найгірший результат. Виробник заявив, що в тест потрапила партія, у якої виникли проблеми з контролем якість вхідного каучуку.

З решти 21 покришки було і кілька новинок, Hankook Winter I Pike RS2 і Yokohama Ice Guard IG 65, обидві шиповані. Весь перелік учасниць:

У випадку з шипованими покришками, індекс швидкості у всіх був однаковим - Т (190 км/ч). Індекс навантаження відрізнявся не сильно і варіювався від 91 (615 кг) до 94 (670 кг). А ось з «липучками» індекс швидкості мав розкид суттєвіше і змінювався від Q (160 км/ч) до Т (190 км/ч). Індекс навантаження був такий же, як у шипованих, від 91 (615 кг) до 94 (670 кг).

Випробування

Тести проводилися з включеними протибуксовочною системою і АБС, при температурах -4 ... -9 градусів для крижаних і снігових випробувань, і при +8 ... + 10 градусів для мокрого і сухого асфальту. В самі випробування входили: Розгін, гальмування, проходження траси на час і суб'єктивна оцінка зручності управління для захолоненої і засніженої траси. Окремо оцінювався час розгону на пухкому снігу з виключеною системою проти пробуксовки. А також замірявся гальмівний шлях на вологому і сухому асфальті.

Результати

Гальмівний шлях на льоду, при гальмуванні з 20 до 0 км/год, серед шипованих шин, найкоротшим виявився у Континенталь АйсКонтакт 2 - 7 метрів. Найдовший шлях був у ГТ Редіал - більше 10 метрів. Серед фрикційних кращий результат показала Нокиан Хаккапелітта Р3 - 8,2 метра. Далі всіх зупинилася Бріджстоун Близзак ВРХ- 9,2 метра. Якщо порівнювати обидва класи покришок між собою, можна помітити - з огляду на те, що у шипа на льоду має бути перевага, у «липучок» не самих поганий результат, а в даному випадку навіть краще, ніж у деяких шиповок.

Час розгону по крижаній поверхні від нуля до двадцяти кілометрів на годину так само краще у ошипованних автошин, але в цей раз явного лідера немає, тому що відразу три учасниці показали однаковий час в 3,9 секунди. Довше за всіх розганяла GT Radial icePro 3, і зайняло це 6,7 секунди. Вона ж в минулому випробуванні найдовше гальмувала. Фрикційні покришки показали куди менший розкид за часом від 5,1 секунди у Hakkapeliitta R3, до 5,9 у Blizzak VRX і Observe Gsi-5. Знову ж це швидше, ніж 4 шини з шипом.

Кращий час проходження звивистої, траси вкритою льодом довжиною 980 метрів показала i * Pike RS2, зовсім з невеликою перевагою, витративши на це рівно 90 секунд. Найбільше часу на цю трасу витратила icePro 3. Фрикційні покришки в цьому випробуванні так само поступаються шипованим, але не програють. Найшвидша «липучка» на трасі виявилася UltraGrip Ice 2 - 98,2 секунди. Хоча в тесті на розгін з місця вона зайняла друге місце, тут зіграли інші якості покришки. Найповільнішою в цьому випробуванні виявилася Winter i * cept iZ2 - 105,2 секунду. Але навіть цей час краще, ніж у деяких шипованих представниць.

Оцінка зручності управління безумовно суб'єктивна. Кожному водієві подобаються різні стилі їзди і різна жорсткість гуми. Але на думку випробувачів Авторевю найвищої оцінки удостоїлася шипована шина Нокиан Хаккапелітта 9. Найбільш низьку оцінку отримала так само шина з шипами, і це була ГТ Редіал АйсПро 3, яка поки що показувала себе гірше всіх.

Гальмівний шлях на снігу замірявся при інших швидкостях - з 40 до 0 км/год. Цього разу лідери змінилися, і серед шипованих краще за всіх по сніговій поверхні гальмує Гудієра ультрагріп Айс Арктик - 17,2 метра. Так само Гудієра перемагає і серед фрикційних покришок. Модель ультрагріп Айс 2 зупинилася всього на 20 сантиметрів далі - 17,4 метра. Гірше за всіх по снігу гальмує знову ГТ Редіал (18,6 метрів) серед ошипованних шин і Ханккук серед липучок (17,9 метра).

Швидкість, до якої необхідно було розігнатися по снігу, так само змінили до 30 кілометрів на годину. Цього разу шипована Hankook і фрикційна Pirelli показали ідентичний результат в 4,5 секунди. Гірше за всіх по снігу розганяється Firestone з шипами (5,2 секунди) і Toyo без них (4,8 секунди). Розкид часу в цьому випробуванні не такий великий, як у випадку з розгоном на льоду, і склав всього 0,7 секунду від самого кращого результату до найгіршого.

Засніжену трасу, довженою 1100 метрів, швидше за всіх проїхали Gislaved і Hankook серед шипованих покришок, з результатом 73 секунди рівно. Відстаючи всього на 0,3 секунди, за 73,3 цю трасу подолала не шипована Continental VikingContact 7. Це єдина модель свого класу, яка так близько наблизилася до лідерів. В кінці списку знову опинилася icePro 3 - 82,5 секунди. Довше за всіх серед фрикційних покришок трасу проїхала Toyo Observe Gsi-5 - 78 секунд рівно.

Високого бала за зручність керування автомобілем, за відчуттями «пілотів», в заїзді по снігу, удостоїлися відразу 4 покришки, 3 з яких без шипів. Гірше за всіх по зручності управління, як і в заїзді по льоду, виявилася ГТ Редіал отримавши всього 6 балів з 10 можливих.

Час розгону по пухкому снігу засікали з виключеною системою протибуксовки. Глибина снігу становила близько 7 сантиметрів. Швидше за всіх з нуля до 20 км/ч розігналася шипована Hankook i * Pike RS2, за 2,8 секунди. Слідом за нею йде відразу сім покришок з результатом 2,9 секунди. В цілому з цим випробуванням все покришки впоралися досить добре, з незначною різницею, але все ж повільніше всіх виявилася автошина з шипами, Firestone Ice Cruiser 7 - 3,5 секунди.

Після льоду і снігу пішов мокрий асфальт. У цьому тесті вимірювали довжину гальмівного шляху зі швидкості 80 км/ч. Краще за всіх себе показала шипована шина iceGuard iG65. Їй знадобилося 29,8 метрів що б зупинитися. На метр далі, з результатом 30,9 зупинилася UltraGrip Ice 2, і це найкращий результат серед фрикційних учасниць. Довше за всіх зупинялися Blizzak Spike-02 серед ошипованних і Observe Gsi-5 серед «липучок» з результатами 33,6 і 37,1 відповідно.

Якщо на мокрому асфальті немає чіткої прив'язки до шипованої або фрикційної покришки, результати вийшли упереміш, то на сухому асфальті шини без шипування вириваються вперед. При тій же початковій швидкості, кращий результат в 28,1 метра показала Bridgestone Blizzak VRX. Найкоротший гальмівний шлях в 30,2 метра у шипів був у двох автошин - Toyo Observe Ice-Freezer і Yokohama iceGuard iG65. Далі всіх зупинилися «липучка» Toyo Observe Gsi-5 (31,4 метра) і шиповка Nokian Nordman 7 (32,2).

На високу оцінку в 10 балів за плавність ходу на асфальті удостоїлося дві шини, по одній з кожного класу - фрикційна Continental VikingContact 7 і шипована Nokian Hakkapeliitta 9. А ось саму низьку оцінку в 7 балів отримало три покришки, в тому числі GT Radial icePro 3. але це знову ж суб'єктивність, і у кожного водія кожна з представлених покришок може отримати кардинально інші оцінки.

Оцінки

За результатами випробувань серед шипованих автошин на останньому місці опинилася GT Radial, але це було швидше очевидно, з огляду на те, як вона себе показувала в тестах. Правда причина може ховатися в складі гуми і її жорсткості. Вона досить тверда і «дубіє» вже при -10 градусах. З іншого боку, дана шина не дорого коштує і може підійти в регіонах, де не буває великих знижень температури. Перше ж місце зайняла покришка Nokian Hakkapeliitta 9. Експерти відзначили у неї високі зчіпні властивості як на льоду, так і на снігу. А також хорошу керованість і плавність ходу на будь-яких поверхнях. З недоліків були помічені високий шум і ціна, яка порівнянна з шинами преміум класу. Які місця зайняли всі учасниці можна побачити в таблиці:

Серед фрикційних покришок, перше місце взяла Continental VikingContact 7. З її достоїнств були помічені зчіпні властивості на снігу і асфальті, а також високий рівень комфорту. Незважаючи на те, що дана модель поступається іншим шинам на льоду, її характеристики все ж добре збалансовані між собою. Найкраще вона себе покаже в міських умовах. На останньому місці опинилася Toyo Observe GSi-5. У неї хороші показники прохідності і гальмівні властивості на снігу. А ось на льоду і асфальті вона не така гарна, як інші. Вона проявить себе на засніжених дорогах. Які місця отримали інші шини так само можна побачити в таблиці нижче:

Висновок

Що хочеться сказати в кінці? Звичайно, все буде залежати від погодних умов і якості дороги. Не завжди комунальні служби справляються зі своєю роботою вчасно, розчищаючи проїзну частину. Але і погода буває не передбачуваною. А якщо шина експлуатується за межами міста, то ці чинники можуть бути ще гірше. Але виходячи з проведених випробувань і отриманих результатів, не завжди шипована шина має переваги, навіть в нібито своїй стихії - на льоду. Фрикційні шини показували себе не гірше, а в деякі моменти навіть краще, і дуже.

РУС  УКР 
Шини Диски Запис на сервіс Шинні центри Допомога та поради
×